Monday, July 21, 2008

My major early writings: "Delegend" (1975)

Bij aanvang van het schooljaar 1975-1976 probeerde ik meteen een goede indruk te maken op mijn leraar door een ongegeneerd surrealistisch stuk op tafel te gooien dat zijn weerga niet kent. NB: een kleine hint moet ik geven: 'delegend' kan het beste worden begrepen als een bijzondere 'diligence' (voor de jonge lezers: dat is een goed geveerde postkoets).

[26-8-'75]

delegend

Toen ik een keer in een delegend zat dacht ik dat ik gek werd. De delegend reed veel harder dan ik ooit gedacht had. Ik moest juist van Blerick naar Tegelen. Het was egt s'omers weer. Ik wou geer in de Maas zwemmen toen ik over de brug van Blerick naar Venlo reed. De Maas heeft wel zuiver genoeg water om er in te zwemmen. Toen we in Venlo kwamen lagen er allemaal grote en kleine zandwegen. De huizen zijn houten hutten.
Toen we vlak bij Tegelen waren gingen we door de weien waar zandige weegjes lagen die telkens stuivden.
In Tegelen aangekomen reden we niet meer zo hard, omdat de paarden al moe waren. Naar 1 uur en 2 min ware we aangekomen. En die eerste rijs vond ik een hele leuke rijs.

No comments: